Jihlava v rámci změn parkování přistoupila k velkému rozšíření cykloobousměrek. Ve městě se tak pomocí několika značek výrazně zlepšila prostupnost pro cyklistickou dopravu.
Cykloobousměrky vznikly v 19 jednosměrných ulicích o celkové délce 5,3 kilometru. Doposud bylo v Jihlavě cykloobousměrek pouze 7 o celkové délce 1,3 kilometru. Množství ulic, které přes jednosměrnost pro auta umožňují na kole jízdu bez zbytečných zajížděk a stoupání, tak vzrostlo o 400 %. Nyní je zhruba polovina všech jednosměrek ve městě obousměrně propustná pro bezmotorovou dopravu.
„Jednosměrky jsou ve městě důležité pro odklon průjezdné dopravy nebo pro získání prostoru na parkování. Cyklistům však vytvářejí bariéru. Řešením jsou cykloobousměrky, které zajistí plošnou prostupnost území pro jízdu na kole a poskytují alternativní trasy po klidnějších a tedy i bezpečnějších ulicích. Podpora rozvoje cyklo-infrastruktury je v souladu se strategií státu, přispívá ke snížení intenzity automobilové dopravy i k veřejnému zdraví,“ uvedl k realizaci magistrát.
Veškerá jihlavská cykloopatření najdete na mapě magistrátu zde.
V centru Jihlavy je tak platí prakticky u všech jednosměrkek obousměrnost pro kola. V rámci zahraničí jde o poměrně běžnou věc, v českém měřítku je to unikát. Plošnou cykloobousměrnost nemají v Česku ani „cykloměsta“ jako České Budějovice, Pardubice nebo Hradec Králové. Něco podobného lze sledovat pouze v pražském Karlíně nebo Petrovicích.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
K6 10. 7. 2023, 09:42
17
Výborně, tak to má být. Kdyby takhle někdo přemýšlel i jinde, tak bychom z těch všech jednosměrek zřízených pro omezení tranzitu mohli mít legální průjezd.
Kuba 10. 7. 2023, 11:00
18
Super, tohle by opravdu měla být samozřejmost, ale v ČR bohužel zdaleka není. Všechna čest Jihlavě a jejímu vedení, že si to uvědomili.