Modernizovaná stanice Praha-Radotín má stojany i kolárnu

Publikováno: 19. prosince. 2023, 4 min. čtení
Aktualizováno: 26. ledna. 2024
Úvodní foto: Jiří Motýl
Publikováno: 19. prosince. 2023, 4 min. čtení
Aktualizováno: 26. ledna. 2024
Úvodní foto: Jiří Motýl

Nově zrekonstruovaná železniční stanice Praha-Radotín disponuje po modernizaci zamykatelnou kolárnou i šesti stojany na kola. Jedná se tak o druhou automatickou kolárnu v Praze.

Nezastřešené stojany umožňující zamknutí kola o rám mají kapacitu 12 kol. Stanoviště se nachází vlevo od nové výpravní budovy u prvního nástupiště. Vedle nich se nachází volně přístupná zásuvka s možností nabíjení elektrokol. Uvnitř nové výpravní budovy za 53 milionů korun lidé najdou čekárnu, pokladny a placené toalety. Stanicí projede až 230 vlaků denně.

Nová kolárna

Vpravo od výpravní budovy na severním konci prvního nástupiště se nachází nová kolárna. Ta je hlídaná kamerami a má kapacitu 30 jízdních kol. K odemčení je potřeba ověření přes internetovou stránku, přístup je zdarma. Nachází se zde také nabíjecí stanice pro elektrokola. Několik dalších stojanů s kapacitou dodatečných 20 kol se nachází mimo uzavíratelný prostor, ale stále pod střechou. Dvoupatrové stojany ani uvnitř ani venku neumožňují zcela pohodlné uzamykání kola o rám.

Jde o stejný typ jako kolárny od firmy Ecoprogress jako u metra Opatov v Praze 11. Na zprovoznění se Správa železnic podílela s spolu s hlavním městem. Ke kolárně od nádraží zatím nevedou žádné navigační směrovky, informace o její existenci nebyla zatím veřejně publikována.

Parkování v kolárně bylo v době návštěvy zdarma, stačila pouhé registrace na stránce provozovatele a otevření pomocí kódu získaného přes webovou aplikaci. Zastřešené stojany před kolárnou jsou samozřejmě zcela volně dostupné.

Omluva editora

Informace o kolárně v původně zveřejněném v článku z 19. 12. 2023 chyběla, za což se omlouváme. Správa železnic ani Pražská integrovaná doprava informaci o kolárně neuvedly. Vydali jsme se na místo a článek aktualizovali.

Za chybu a s tím spojené nepříjemnosti se čtenářům omlouváme.

Kde stojany chybí

Parkování kol naopak chybí u vstupu na nádraží z ulice Na Betonce. Dále u P+R u ulice Prvomájové byl zachován pouze stávající drátolam, parkování kol zde nedoznalo změn. Ze severozápadní strany nádraží tak kolo spíše nezaparkujete. Pro zaparkování v kolárně nebo u kvalitních stojanů je z tohoto směru potřeba vydat se bezbariérovým podchodem z ulice Na Betonce, a kolo dále vést po chodníku nebo popojet ulicí Vrážská. Podchod disponuje prostornými rampami a chůze s kolem tak není problematická.

Tímto způsobem se člověk dostane ke stojanům nebo kolárně. Z P+R u Prvomájové bezbariérový podchod pro kola nevede (respektive je zde pouze možnost použití výtahu či schodiště).

V souvislosti s novými stavbami v okolí nově přestavěné železničního uzlu byla nedávna v Radotíně otevřena také lávka podél železniční trati. 126 metrů dlouhou, 3 metry širokou lávku tvoří ocelová konstrukce. Lávka pro pěší a cyklisty nahrazuje úrovňový přejezd, který se zde nacházel před rekonstrukcí železniční trati. Propojuje náměstí Osvoboditelů, levobřežní cyklotrasu A1, modernizované nádraží s podchodem železniční trati, školský areál, sportoviště a odpočinkovou zónu. Jedná se o výhodné propojení nového nádraží s nadřazenou cyklotrasou A1, mimo kontakt s rušnou automobilovou dopravou.

Druhou letošní významnou novostavbou v Radotíně je lávka přes Berounku. Ta nahradila předchozí lávku poškozenou při povodních. Propojuje cyklotrasy A1 a A11, respektive Radotín a sousední Lipence.

Nová cyklistická infrastruktura v Praze

Tento článek vyšel za finanční podpory hlavního města Prahy v rámci projektu „Cyklisté sobě pro Prahu“. Projekt zajišťuje soustavné informování o nové cyklistické infrastruktuře v Praze.

Komentáře k článku

Zdenek X 19. 12. 2023, 23:03

To je skutecne prekvapive, v tomto pripade je zajem o zaparkovani kola patrny a prokazany na nekolika okolnich zastavkach na teze trati, prepokladam, ze v Radotine tomu bude podobne. Ze to nekoho v celem retezci zainteresovanyc osob netrklo ... . Nebo pocitaji s parkovanim v tom severnim P+R zminenem v clanku (kapacita?).

Jiří Motýl 20. 12. 2023, 19:33

Informace o kolárně v původně zveřejněném v článku z 19. 12. 2023 chyběla, za což se omlouváme. Správa železnic ani Pražská integrovaná doprava informaci o kolárně neuvedly. Vydali jsme se na místo a článek aktualizovali.

Za chybu a s tím spojené nepříjemnosti se čtenářům omlouváme.

Ondra 21. 12. 2023, 11:53

Nevíte někdo, jak bude řešeno bezpečné parkování kol na masaryčce po rekonstrukci?

Jakub Ditrich 21. 12. 2023, 16:37

SŽ tvrdí, že s Kolárnou nemá nic společného, avšak celou jí investovali. Funkci a důvod existence zásuvek u kolostavů před vstupem ke stanici neumí nikdo vysvětlit.

Martin Šnobr 28. 12. 2023, 14:08

@Ondra – netuším, očekávám, že to bude bída...

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Tři nové cykloobousměrky na Praze 6
Praha,

Tři nové cykloobousměrky na Praze 6

06. května. 2024, 5min. čtení6