Středočeský kraj chce během dvou let propojit páteřní Labskou cyklostezku od Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi až po Mělník, tedy k hranici hejtmanství. Pokračuje stavba mezi Kozly a Tuhaní na Mělnicku, příští rok budou práce navazovat na části do Kostelce nad Labem. Na dalších úsecích cyklostezky podél Labe nyní vedení kraje řeší mimo jiné povolovací procesy pro stavbu mezi Čelákovicemi a Nymburkem, řekl ČTK středočeský krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).
Práce mezi Kozly a Tuhaní začaly letos v dubnu, v příštím roce bude pokračovat budování navazující etapy do Kostelce nad Labem. Oba úseky budou celkem stát přes sto milionů korun. Připravuje se též projekt pro část mezi Týncem nad Labem a Kolínem a vedení kraje čeká například jednání s ministerstvem životního prostředí ohledně úseku Kolín – Poděbrady. Tam není jiná možnost, než aby trasa vedla skrze Libický luh, což je chráněné území, které je součástí soustavy Natura 2000. „Budeme hledat cestu, jak se s tím vyrovnat,“ uvedl Borecký. Bude tedy nutné dojednat vhodné vedení trasy z hlediska přírody i cyklistů, a také technické provedení cyklotrasy.
Mezinárodní cyklotrasa Labská stezka vede podél Labe od pramene v Krkonoších do německého Cuxhavenu, kde Labe ústí do Severního moře. Trasa měří 1300 km.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
pekas 15. 10. 2023, 12:43
3
8
Doufám, že berou v úvahu, že nemusí být všude asfalt. Na začátku je to krásné, ale za pár let, až se zvlní kořeny stromů a nebude na údržbu, tak to může být kontraproduktivní. Nemluvě o tolik potřebném zadržování vody v krajině.
MaT 15. 10. 2023, 23:48
13
No ono taková šotolina, když se neudržuje, tak je to po pár letech taky nic moc. A pokud po tom nedejbože ještě občas projede auto (třeba nějaká údržba, co sváží koše), tak to degraduje ještě rychleji. Namátkou - šotolinové cesty v části parku Ladronka, šotolinová cesta v Hrdlořezích (meandry Rokytky), nebo ještě donedávna Rohanský ostrov... Prohlubně s bahnem, po dešti kaluže...
Za mně páteřní a jiné důležité trasy by měly být provedeny kvalitněji. Pokud se to má využívat nejen rekreačně někdy v létě když je hezky, ale třeba celoročně a na cesty do práce a do školy, tak raději asfalt. A ano, taky se to musí udržovat. A ano, taky znám spoustu míst, kde je asfalt zvlněný od kořenů. Ale jsou způsoby, jak udělat asfalt i nad kořeny, aby ty tam měly nějaký prostor pro další růst a povrch nedeformovaly, ale to by se s tím také muselo počítat...
Pokud jde o to zadržování vody v krajině, tak si myslím, že zrovna ty cyklostezky, široké třeba 2,5-3 metry, zase takový problém nedělají. Obvykle ani nemají nějaké vlastní odkanalizování, steče to z nich po obou stranách, kde se to může rovnou vsakovat. To taková silnice pro auta, to je obvykle násobně větší plocha ztracená pro vsakování.
Celkově jsem za tenhle záměr rád, kolem Labe to mám projeté víceméně od Špindlu až do Drážďan, na většině trasy je to fajn, ale právě některé tyhle úseky ve Středních Čechách jsou nic moc. Lesní či polní cesta by byla ještě fajn, ale právě třeba u Neratovic to byla cesta po nějaké staré říční navigaci, velké kameny, jízda po nich byť i jen pár kilometrů byla celkem utrpení. Jednou jsem se se tam docela potloukl po nárazu na nějaký železný kruh schovaný v trávě, asi původně na uvazování lodí, ale když je to uprostřed cesty a není to vidět, tak to může být dost nepříjemné...
komentář